Nadat de stormvloed van 300 leergierige ondernemende kinderen huiswaarts is gekeerd, nemen de (meer) volwassen ondernemers het leerstokje over tijdens de IPK-tour. Het Innovatie Platform de Kempen organiseerde voor het 2e jaar op rij een route langs leergierige standhouders door de vraag die zij hebben te laten beantwoorden door groepjes collega-ondernemers.

Terwijl vorig jaar de vragen praktisch en op technische innovatie gericht waren, werd dit jaar de trend bepaald door het personeelstekort waar we vrijwel allemaal mee kampen. Het merendeel van de vragen ging over employer branding, maar ook voor de technische vraagstukken werden prachtige ideeën aangedragen waar de ondernemer op verder kan bouwen.

De kracht van een groepje ondernemers is dat ze door hun ervaring en diversiteit aan weten te sluiten bij iedere fase waarin een andere onderneming zich bevindt. Op soortgelijke vragen komen dan toch totaal verschillende oplossingen variërend van het personeel de sfeer laten creëren, flexibilisering van werktijden en manieren van conflictoplossing tot cultuurveranderingen conform Ricardo Semler.
Al met al weer een bijzonder geslaagd initiatief voor en door ondernemers.

Deel dit bericht
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin