Sprekers KOP Symposium op Kempentech 2018

Lees hier meer over het symposium en het programma.

Hanny Arens

Hanny is communicatiedeskundige. Na de opleiding Toerisme en Recreatie en de HEAO-Communicatie, deed zij onderzoek naar de ontwikkeling van trends en de werking van mond-tot-oor communicatie. Na een aantal jaren werkervaring als marketingmanager in de autobranche begon zij in 1998 haar eigen communicatieadviesbureau.

In 2000 ontwikkelde zij de portal www.bedandbreakfast.nl en heeft zij zich verder gespecialiseerd in (online) marketing voor kleinschalige verblijfrecreatie. Na het succes van het Nederlandse website zette zij in 2009 de stap naar Europa met de website Bedandbreakfast.eu en sinds 2013 opereert zij wereldwijd in 215 landen.

Een eigen koers blijven varen in de snelle onlinemarketingwereld, dat is de kracht van Hanny. Dankzij Hanny’s brede ervaring als marketeer, waarvan de laatste twintig jaar online, weet zij precies wat online werkt en welke trends gaan doorzetten. Op basis van dat inzicht stelt ze heldere langetermijndoelen, die ze doelbewust en met lef nastreeft. Daarbij durft ze knopen door te hakken en, als het nodig is, het roer om te gooien.

Vertrouwend op haar strategisch keuzes en ondersteund door haar team van marketingprofessionals en webdevelopers, heeft Hanny haar websites Bedandbreakfast.nl en Bedandbreakfast.eu laten uitgroeien tot de grootste B&B-platforms wereldwijd. Anno 2018 staan er op Bedandbreakfast.eu met meer dan 3 miljoen kamers en appartementen en daarmee is Bedandbreakfast.eu dé B&B Specialist Wereldwijd.

Kees Koolen

Geboren en opgegroeid op een melkveebedrijf in Bergeijk ging Kees op 17 jarige leeftijd naar de HTS in Venlo. Op de HTS kwam Kees er achter dat onze wereld veel goede techneuten heeft maar dat je meer uit techniek kunt halen als je techniek kunt organiseren. Om die reden ging hij in 1988 technische bedrijfskunde studeren aan de Universiteit in Enschede.

Tijdens z’n studie startte hij een adviesbureau en hielp hij bedrijven bij hun logistieke organisatie, invoering van ERP systemen en ISO certificering, bij de opbouw van een wereldwijd trainingscentrum in veiligheidstrainingen voor de offshore en scheepvaart. Een van Kees zijn eerste investeringen in 1993 was in een groep van 7 gepromoveerde ingenieurs die voorlopers waren in het ontwerpen van chips voor besturing van data door glasvezel kabels. Door de verkoop van dit bedrijf eind jaren 90 maakte Kees zijn eerste serieuze winst en vanaf die tijd investeert hij in veel startende tech bedrijven over de gehele wereld maar vooral in Europa en Noord en Zuid Amerika.

In 1996 raakte hij via een vriend betrokken bij boekingspunt Nederland bv. In 2001 vroeg de oprichter van bookings.nl of Kees hem wilde helpen met het managen van het bedrijf dat een paar miljoen gulden omzet deed en 20 medewerkers had. In 2003 kocht Kees samen met een aantal vrienden, programmeurs en investeerders de oprichter en andere aandeelhouders van bookings.nl uit. Met deze groep herbouwden ze in enkele jaren bookings.nl uit tot booking.com het bedrijf zoals wij dat nu allemaal kennen.

Sinds 2014 maakt Kees geen onderdeel meer uit van booking.com maar richt hij zijn aandacht op het beoordelen en adviseren van startende tech bedrijven in Europa.

Kees is betrokken bij de plannen voor de bouw van de grootste melkveehouderij in Brazilië en een geheel andere markt – de productie van lithium accu’s.

Naast deze werkzaamheden is Kees vader van 4 kinderen, is bestuursvoorzitter van startup delta en neemt hij elk jaar deel aan de Dakar rally. Kees is tot nu toe de enige persoon ooit die de Dakar rally heeft volbracht in alle categorieën; motor, quad, auto en vrachtwagen.

Kees zijn motto is dat je alleen de dingen in je leven moet doen die je leuk vind en is ervan overtuigd dat succes een keuze is waarbij veel mensen er voor kiezen om geen succes te hebben. Nadat je ervoor gekozen hebt dat je succesvol wilt worden hangt de realisatie daarvan slechts af van je vermogen om gedurende langere tijd het beste team uit te bouwen in een sector. Het hebben van een goed idee is leuk maar bepaald niet of je succes zult hebben. Kees zijn grootste uitdaging is om continue te kiezen uit alle kansen die hij dagelijks voorbij ziet komen in nagenoeg iedere sector.